30. října 2020 Případová studie Reference
Na počátku roku 2020, s nástupem epidemie koronaviru, bylo spoustu firem postaveno před výzvu, jak udržet svůj byznys v běhu. Stejně na tom byla i skupina M&M reality. Vedení obchodní sítě se potýkalo s problémem, kdy někteří klienti měli obavu z osobního setkávání s makléři. Vázl proto nábor i prodej nemovitostí. Hledali tak způsob, jak uzavírat obchody (nábor a prodej nemovitostí) na dálku.
Po rychlé konzultaci s právníky bylo jasno - pojďme používat kontraktační platformu, jakou je např. celosvětově známý DocuSign. Poskytuje vysokou míru právní jistoty, funguje na dálku, lidem stačí na podpis jen telefon a e-mail.
Ideální varianta - rychlé napojení do vlastního informačního systému - nebyla v řádu týdnů reálná. Proto vedení rozhodlo, že bude dokumenty k podpisu přes platformu rozesílat ručně backoffice. Díky tomu se mohl začít používat digitální podpis na dálku hned další den.
Řešení, které bylo původně vymyšleno pro jednotky případů ale nabralo úplně jiný směr. Makléři si způsob podpisu natolik oblíbili, že během 2 týdnů začalo na backoffice chodit stovky požadavků o zajištění “SMS podpisu”, jak se tomu ve společnosti začalo říkat. Důvod byl jasný: makléřům i klientům to šetří čas a peníze. A makléři si také uvědomili, že díky SMS podpisu mohou poskytovat lepší službu a mít spokojenější klienty.
S tak rozsáhlým využitím se sice nepočítalo, ale dávalo obrovský smysl. Společnost M&M reality se tedy rozhodla digitální podpis adaptovat v největším možném rozsahu. To znamená:
Společnost měla již několik let zavedený plně bezpapírový proces díky vlastnímu řešení StormmBook (dodnes jako jediná na trhu). Podpis ale probíhal fyzicky na tabletu, takže to situaci neřešilo. Bylo však procesně na co navazovat.
V tu chvíli už ale měla společnost s digitálním podpisem nějaké zkušenosti a současná kontraktační platforma (americký DocuSign) začala být nevyhovující. Důvodů bylo více:
Ani cenová politika poskytovatele nebyla úplně optimální. V případě této společnosti roční poplatky po integraci dosahovaly více než 1 milion Kč.
Nakonec si společnost M&M reality zvolila kontraktační platformu DigiSign, která vyhovovala ve všech oblastech a nabídla i něco navíc - např. službu autorizovaného doručení nebo kombinaci biometrického podpisu na tabletu se vzdáleným SMS podpisem.
Výsledkem je, že:
V realitách je to o makléřích. A ti jsou z DigiSignu nadšení, už během pilotního provozu na několika pobočkách se hlásili o zapojení další. Plná integrace Digisignu do našich IT systémů jim totiž obrovsky ulehčila práci a zvedla prestiž u klientů. Na podpis smluv se nemusí znovu scházet s klienty, ti si je přečtou doma v klidu a podepíšou na dálku. Já sám za IT oceňuji skvělou technickou podporu při integraci, výborné vše zahrnující API a vstřícnou cenovou politiku.
Štěpán Lebruška, IT oddělení, M&M reality holding
Další publikované články
Dnešní doba je na digitalizaci firmy nejlepší. Všechno už řešíme na dálku a elektronicky – online nákupy, práci z domu, dovážku jídla. Začněte i (ve firmě) podepisovat digitálně.
Rychlé pro vás, jednoduché pro klienty. Zvládne to každý s mobilem.