14. října 2024
Salsita vyvíjí webové systémy a aplikace na míru pro světové firmy jako ebay, Avast, SAP nebo GoodData. Vyvíjí i vlastní produkt - AI poháněný 3D konfigurátor produktů pro e-shopy.
Veškerou personální dokumentaci řeší v Google dokumentech, s pomocí jednoduchých skriptů a DigiSignu. Jak fungují HR procesy nám řekla Klára Březinová, HR/Payroll Specialist.
Máme to tu pestré. Čeští i zahraniční zaměstnanci a kontraktoři, pobočky v Praze a Ostravě, remote workers, komunikace (a dokumenty) v češtině a v angličtině. Vše musíme zvládat s noblesou a bezchybně.
Jako IT firma samozřejmě už dlouho řešíme vše co jde digitálně. Hromadně si generujeme kontraktorské smlouvy, rozesíláme výplatní pásky, máme vlastní miniCRM.
Na počet podpisů tvoří většinu naší agendy:
smlouvy s kontraktory
různé dohody se zaměstnanci např. o home office
růžová prohlášení, Evidenční listy
seznámení se směrnicemi, Privacy policy
doklady o školeních
a po novele Zákoníku práce i pracovní smlouvy, DPP, DPČ, jejich dodatky
Místo toho, abych obíhala kolegy s papírem pro podpisy, vše vyřídím digitálně a raději si s nimi dám kávu a popovídám.
Klára Březinová, HR/Payroll Specialist, Salsita Soft
V Salsitě využíváme naplno Google workspace - disk, dokumenty, tabulky, skripty. Díky tomu nepotřebujeme ani speciální CRM nebo personální systém.
Umožňuje nám to automatizovaně generovat šablonovité dokumenty, rozesílat je nebo převádět do .pdf. A nepotřebujeme k tomu ani nástroje jako Make nebo IFTTT, stačí nám Google Apps Script.
Šablony v Google dokumentech s placeholdery, tabulky s daty a jednoduché Google skripty. Tím automatizujeme práci na 80 % HR dokumentace.
Klára Březinová, HR/Payroll specialist, Salsita soft
Na zakázkách spolupracujeme s desítkami kontraktorů různých specializací. Zakázky řešíváme většinou na dobu 3 měsíců, takže každý kvartál uzavíráme desítky individuálních Prováděcích smluv. Ty zahrnují údaje o kontraktorovi, jeho zapojení na zakázkách, rozsahu spolupráce, ceně, termínech atd. Funguje to takto:
máme Google tabulku s daty o kontraktorech a zakázkách, obsahuje mj. jméno, telefon, e-mail, údaje o přidělené zakázce, termíny, odměny
máme šablony smluv v Google dokumentech, vždy v české a anglické verzi
pomocí Google Apps skriptu vygenerujeme Prováděcí smlouvy pro dané období; veškeré smlouvy se uloží jako samostatné Google dokumenty do speciální složky
manuálně smlouvy zkontrolujeme a jednotky specifických upravíme
vygeneruje z upravených dokumentů .pdf
v DigiSignu založí samostané obálky pro každého kontraktora, přednastaví veškeré údaje
přiloží příslušné dokumenty
vloží do nich podpisová pole na placeholderem určené místo
my založené obálky jednotlivě zkontrolujeme a rozešleme
po podpisu si kontraktoři smlouvy stáhnou, my také a ukládáme na Google disk.
Technicky by šlo vše provést “na jeden klik” - vygenerovat smlouvy, nechat je DigiSignem rozeslat a podepsat. Ale vždycky jsou nějaké drobné výjimky, specifika a my máme rádi věci pod kontrolou. Proto vše “jen” předpřipravíme a finální krok udělá člověk.
Podobným způsobem si zjednodušujeme práci s dalšími typy dokumentů:
GDPR souhlasy, dokumentaci
seznámení s Privacy policy
vstoupení do našeho Virtual Shares / Bonus Programu
dohody o home office
Pro generování dokumentů používáme Google Apps Script. Zásadní výhodou je, že můžeme nativně využívat veškeré funkce Google dokumentů, tabulek, disku. Takže jednoduše manipulujeme se soubory, můžeme je upravovat, přesouvat, filtrovat data z tabulek, všechna data dál využít. A podporuje to využití API třetích stran, tedy i DigiSignu.
Pro podepisování samotné bylo zásadní, jak vložit pole pro samotný podpis. V DigiSignu je to naštěstí jedoduše řešené pomocí textových placeholderů. Takže my si do výsledného dokumentu jednoduše vložíme text _sign_salsita_ nebo _sign_contractor_ a tam se nám vloží příslušný podpis.
Doprogramovat podepisování mi zabralo sotva půl dne práce u kafe. Celý skript má 180 řádků. Nic složitého.
Jan Kotrlík, DevOps engineer
My jsme v oboru IT. Pracují tu super lidi, jen často nemají v lásce papíry a jakoukoli administrativu. Platí to snad pro všechny, od kontraktorů až po našeho jednatele. Zásada pak zní: nezatěžovat naše zaměstnance administrativou, nastavit co nejjednodušší procesy, udělat všechno ideálně najednou a na jeden klik.
Co nám díky digitalizaci odpadlo:
věčné skenování a archivace dokumentů (strašná ztráta času)
kompletace a kontrola podepsaných dokumentů
urgování podpisů na všech stranách
přeposílání dokumentů poštou na ostravskou pobočku a zpět
dohledávání papírových dokumentů, které jsme neměli naskenované
čekání na podpis jednatelem i na naší straně (nepříjemnost hlavně na začátku měsíce při nástupu nových kolegů)
Náš jednatel měl často plnou podpisovou knihu… na konci měsíce jsem ho musela urgovat, podepisování hory dokumentů nesnášel. Digitálně mu to nevadí. 🙂
Klára Březinová, HR/Payroll Specialist, Salsita Soft
Nástroj pro podepisování jsme vybírali v roce 2023. Kvůli našemu zaměření na zahraničí jsme původně zvažovali hlavně DocuSign, naši partneři jej znají. Je na nás však zbytečně komplikovaný, nepodporuje bankovní identitu a cenová politika je snad z jiné planety.
Zvažovali jsme DocuSign, ale byl pro nás zbytečně komplikovaný a měl cenovou politiku z jiné planety.
Klára Březinová, HR/Payroll Specialist, Salsita Soft
K tomu u kolegů programátorů jasně zvítězilo DigiSign API, protože je super jednoduché a je tam vše a my můžeme fungovat stále pouze v našem ekosystému Google Workspace.
Rozjezd digitálního podepisování pro nás byl jednoduchý. Procesy máme odladěné, jen jsme potřebovali eliminovat zbytečné papírování, posílání dokumentů poštou, obíhání kolegů na pražské pobočce, skenování, archivaci a dohledávání dokumentů. A to se s DigiSignem podařilo.
Ondřej je spoluautorem aplikace DigiSign. Jeho cílem je, aby se elektronické podepisování stalo běžnou součástí chodu firem. Kromě DigiSignu se jako CEO Digital Solutions věnuje vývoji informačních systémů a aplikací na míru.
Další publikované články
Vyzkoušejte DigiSign
Dnešní doba je na digitalizaci firmy nejlepší. Všechno už řešíme na dálku a elektronicky – online nákupy, práci z domu, dovážku jídla. Začněte i (ve firmě) podepisovat digitálně.
Rychlé pro vás, jednoduché pro klienty. Zvládne to každý s mobilem.